tisdag 24 november 2009

Ändrade planer, löpband, bilder samt Roadrunners namn består.

Den alerte läsaren har redan förstått att Roadrunner inte tänker delta i Team Stockholm Marathon som han skrev att han skulle för en dryg månad sedan. Den som följt Roadrunners Löparblogg vet mycket väl att det är strikt lågpulsträning som gäller till och med mars och efter att under en dryg månad underkastat mig lågpulsfilosofin är det nästan så att jag brister ut i lovsång över vart det verkar vara på väg. Nu har jag i och för sig inte genomfört MAF-test nr. 2 men redan nu är kilometertiderna i lågpulstempo märkbart bättre jämfört med för två veckor sedan då jag genomförde MAF-test 1. Jag ser fram emot nästa test som kommer att genomföras kring Lucia.

Löpning på löpband är varken kul som träningsform eller att skriva om. Antagligen är det också ännu mindre roligt att läsa om. Gårdagens dryga 12-kilometerspass på Sportlife Garnisonen var dock ganska upplyftande för att vara ett löpbandspass. I 5.34-tempo sprang jag i 3.2 kilometer innan pulsen ens nådde upp till 130 bpm. Det gjorde att snittpulsen för hela passet hamnade på 133 och trots detta hann jag nästan 500 meter längre på en timme än jag gjorde för knappt två veckor sedan vid en snittpuls på 137.

Antagligen berodde detta på att jag nu skaffat en ordentlig vattenflaska och i och med det slapp jag sådana tillbud som när jag drack ur en helt annan typ av flaska under förra veckan.

För övrigt så kommer jag att försöka piffa upp bloggen med lite bilder. Problemet är att det i dagsläget inte finns en enda bild av Roadrunner in action. Bilder från andra sammanhang än löpning finns det dock gott om på min facebookprofil där några album finns samlade, bl.a. från tre olika fjällvandringar. Där finns även en hel del bloggat om annat än löpning under fliken "Anteckningar".

Apropå det jag skrev igår så kommer jag att behålla bloggnamnet "Roadrunners löparblogg" men har uppdaterat informationen om mig själv i vänsterspalten så att sub40-målet framgår lite tydligare än innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar