onsdag 28 april 2010

Provspringning av Milspårets bana

Med hjälp av läsarnas kommentarer till gårdagens inlägg har Roadrunner i princip bestämt sig för att springa Milspåret den 25/5. Men för ett välgrundat beslut behövs ett ordentligt beslutsunderlag varför Milspårets bana kommer att provspringas under denna eftermiddag.

Allt hänger på om jag tror att det går att springa snabbt, vilket jag är ganska säker på att det går. Personligt rekord SKA nämligen slås! Vissa delar av banan (c:a tre kilometer) har jag sprungit många många gånger medan resten har jag inte sprungit alls. Sjöhistoriska museet har jag sprungit förbi massor av gånger men den delen av banan som ligger på andra sidan Djurgårdsbrunnsviken vet jag inte mycket om.

Banan består till 95 procent av grus. Den enda asfalten utgörs av de två broarna och tydligen en sträcka som sägs vara ganska tung vid Rosendahls Slott. Backläget ska kollas upp också. Den enda backen jag känner till är den vid Lido, som är ganska beskedlig. Säkert finns det fler backar på den hittills outforskade delen av banan.

Det som gör det hela väldigt praktiskt är att tävlingen går en vanlig tisdagskväll och starten vid Sjöhistoriska Museet ligger bara fem minuter från jobbet. Ombyte och dusch efteråt på Sportlife Garnisonen, i samma byggnad som mitt jobb. Perfekt!

Jag återkommer självklart med en rapport och hundraprocentigt besked om deltagande eller inte.

En karta över banan finns för beskådan HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar