torsdag 8 oktober 2009

Lidingöloppet 2010

Idag öppnade anmälan för Lidingöloppet 2010. Jag torde därför vara bland de första som anmält sig. Dessvärre hade jag inga seedingmeriter att åberopa men de lär dimpa in i vår. Hittills har jag anmält mig till Spring Cross som är ett 12 km lopp som går av stapeln i början av maj ute på Djurgården (välbekanta löpstigar för mig). Härom dagen anmälde jag mig till Stockholm Marathon. Fram till alldeles nyligen har jag varit skeptisk till marathondistansen men ser det som en möjlighet (?) att tvingas träna långpass i ett tidigt skeda av nästa år.

Dessutom ska jag springa Premiärmilen som även den går ute på Djurgården, men redan i slutet av mars. Det lär vara årets första större motionslopp. Som om detta inte vore nog så försöker jag få med ett par kompisar till Göteborgsvarvet. Entusiasmen är tyvärr måttlig, men jag har ju gott om tid på mig att bearbeta dem. Blodomloppet i Uppsala är en annat lopp jag självklart ska ställa upp i. Jag tror dock att det går på onsdagen innan Stockholm Marathon, vilket väl är sådär. Mildistansen brukar rendera en hel del mjölksyra och risken är därför stor att man inte känner sig särskilt pigg i benen tre dagar efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar