fredag 4 december 2009

Långpass i morgon

Ett megainlägg från i tisdags är vad jag hittills skrivit för bloggen i veckan. Anledningen är att nästan hela mitt fokus just nu läggs på den kurs jag håller på att sy ihop för min enhet på jobbet. Ett mindre kompendium håller på att skrivas och den pp-presentation som dessutom behövs har jag inte ens hunnit börja med. All min vakna tid går att för att få struktur på det sista inför kursen. Den kommer att hållas på torsdag och kursmaterialet jag jobbat på lämnar i skrivande stund som sagt en hel del övrigt att önska.

Hittills har jag endast fått ihop drygt 25 kilometer löpning fördelat på två pass denna vecka. Idag blir det heller ingenting men i morgon har jag fått loss några timmar på eftermiddagen som jag tänkte ägna åt ett långpass på 25-30 km. Så långt har jag aldrig sprungit tidigare. 22 km är nämligen det längsta jag sprungit hittills. Nu när jag skrivit det på bloggen så kommer jag inte undan och jag återkommer givetvis och berättar hur det kändes.

För övrigt har jag nu fått Phil Maffetones Training for endurance levererad men eftersom jag just nu läser Stu Mittlemans Burn fat faster by excercising slower får den vänta ett tag, en bok jag för övrigt kan ge mina varmaste rekommendationer. Som lärjunge till Maffetone är Mittlemans bok, som titeln antyder, väldigt influerad av Maffetones idéer.  

Fram till dess önskar Roadrunner sina läsare en riktigt trevlig helg.

2 kommentarer: