fredag 8 januari 2010

Åter på löpbandet och inne i värmen

Det var många nya ansikten på gymmet idag. En inte allt för djärv gissning är att dessa personer avlagt nyårslöften som de försöker efterleva. Efter många år av gymträning vet jag att det är så det brukar vara vid den här tiden på året men redan i februari har de flesta givit upp och kvar på gymmet är då bara stammisarna.

Dagens tio kilometer på löpband kändes riktigt usla. Benen var tunga och pulsen högre än den brukar vara. Passets snittempot på 6.02 min/km måste jag gå tillbaka två månader i tiden för att hitta ett som gick lika långsamt. Men så var det också varmare än någonsin. Ju kallare det är ute desto varmare är det inne i gymmet.

Efter löpningen körde jag mage och korsrygg under en kvart. Som jag har skrivit tidigare så måste jag försöka få in mer sånt i min träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar