onsdag 2 juni 2010

Som ett brev på posten...

Om det vore maratonstart idag skulle Roadrunner inte komma till start. I morse när han vaknade var han mer än lovligt tjock i halsen. Just nu kan han inte göra mer än att hoppas på att det drar sig tillbaka och försöka bidra till att det går i rätt riktning. Whisky – Nej, det är inte hans kopp te! Antioxidaner – Jajamensan!

Precis som befarat åker man på nåt skit så här tre dagar innan årets största löparfest. Eftersom samtliga i familjen, mig undantagen, just nu är mer eller mindra angripna av bakterier och virus var det väl bara en tidsfråga innan jag själv smittades.

Så påpassligt!! Tre dagar innan det man sett fram emot och tränat inför sedan i höstas. Om ni läst mina senaste inlägg så var ju detta knappast oväntat, men jag skulle nog ändå tippat på att det skulle bli min vad som i så fall skulle göra att jag inte kom till start.

Men hoppet är det sista som överger en. Nu måste jag göra allt som står i min makt för att bli bättre i halsen.

10 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att eländet ger med sig så att vi får sällskap genom Stockholm på lördag!

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar jag kan, vi är många som går med lite småkrämpor och känner efter just nu, för mig är det en liiiten antydan till löparknä som jag stretchar, och vilar nu. Du verkar dock ha drabbats av mera än en känning tyvärr, vila, mat, sömn är väl det som gäller så hoppas jag vi ses i löparskor på lördag.

    PS, din Roadrunnerrotation-stretch är verkligen grym, den tar ju precis överallt i benet!

    SvaraRadera
  3. Jag lider verkligen med dig. Med hela familjen däckad så var det väl inte annat att vänta. Men det gör det ju inte lättare för dig. Hoppas du känner dig tillräckligt bra på lördag. Jag själv är livrädd för alla bakterier just nu.
    /Sven

    SvaraRadera
  4. Jamen det är ju flera dagar kvar! Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Synd att du inte är troende. Då hade du i alla fall kunnat vädja till högre makter ;-)

    SvaraRadera
  6. Shajse! D-vitamin, echinacea, kan jang, zink och c-vitamin.NU!

    SvaraRadera
  7. @Alla: jag ska göra mitt yttersta för att bli kvitt skiten i halsen ( och numera även i näsan!)

    @Lars: Men är det inte samma höga makter som givit mig skiten som jag ska vädja till för att bli av med den!?;)

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Som Joel sa, du har flera dagar på dig att bli frisk!

    Min förkylningskur är sova, ligg helst kvar i sängen hela dagen (tråkigt, jag vet), äta Esberitox, äta 2-3 frukter om dagen.

    SvaraRadera
  9. Fy vad bedrövligt. Du hade behövt resa bort för att slippa bli smittad! Hoppas det ger med sig i tid. Färsk ingefära riven, förslagsvis i the, gärna med färsk timjan och honung är mkt bra!

    SvaraRadera
  10. Kan du inte bara stryka adressen på brevet och skriva att mottagaren har flyttat och ny adress okänd.

    Jag håller tummarna, så att du kan på ett friskt sätt stega dig igenom Stockholm.

    SvaraRadera