lördag 5 juni 2010

Sitter vid datorn och deppar...

Detta inlägg publiceras 14:00 den 5:e juni. Exakt den tid Roadrunner enligt planerna skulle tagit sitt första maratonsteg. Behöver han skriva att det känns riktigt riktigt surt i just detta ögonblick? Nej, antagligen inte men han gör det ändå:

Just nu känns det riktigt riktigt surt. Men jag gör det bästa av situationen och sitter här med en kopp kaffe och en bit mörk choklad som river skönt i min onda hals när jag sväljer.

Stockholm Maraton kommer att följa nät-ledes. Jag hade först tänkt att beställa sms-bevakning på alla jag vill följa live (typ 6-7 stycken) men enligt hemsidan kommer allt att publiceras i realtid där. Fint, då spar jag lite kosing. 35 kronor per deltagare närmare bestämt. Dessutom sänds hela evenemanget direkt på marathon.se:-)

Jag har redan nu börjat ladda mentalt för nästa års upplaga.

3 kommentarer:

  1. Nästa år står vi på startlinjen!! Har också följt loppet via nätet och ångrat att jag inte varit med i loppet. Tur att det går fler tåg. Men nu tycker jag du ska börja satsa på sub40 den 10/10-10.

    SvaraRadera
  2. Stockholm marathon kommer tillbaka! Ja, det är ju det klämtjäcka svaret. Det andra svaret är att det måste ju vara förtvivlat trist att behöva ställa in efter en så systematisk uppladdning.

    Nu siktar vi på halvmaran och Lidingö. Vi får göra verklighet av planerna att dra till Lidingö och springa lite i spåren där!

    SvaraRadera
  3. Nejmen fasen vad surt. Scheisse!!!
    Trots att jag inte kommenterat på ett tag har jag följt dig här ifrån Los Angeles. Ligger fortfarande ca en månad efter i träning och resultat mot sub40, och hade sett fram emot att se dig i mål. Du skall se att förkylningen går över på några timmar nu bara för att retas! Nästa år...

    SvaraRadera