tisdag 22 mars 2011

Avslutad penicilinkur

Om ett par dagar sväljer Roadrunner sin sista kåvepenintablett och redan nu börjar han känna sig redo att återuppta löpningen. Att säga att det spritter i benen i löplust är att ta i rejält men att här ska springas är det inget snack om.

Den erbarmligt dåliga träningen sedan i somras har dessvärre medfört att ingen ny kunskap på löpningsområdet inhämtats sedan dess. Till råga på allt så har de kunskaper jag en gång besatt börjat grumlas en smula varför jag tänker börja med att läsa min egen blogg och de inlägg jag skrev fram till maj förra året. Detta för att fräscha upp mina kunskaper. Antagligen kommer jag även att börja hänga på jogg.se igen och förja med vad som händer i diskussionstrådarna där.

Senast i övermorgon är det löpardojor på igen!

På återhörande!

6 kommentarer:

  1. Goda nyheter! Jag kan rekommendera min egen komma-tillbaka-metod: några veckor där träningen styrs av tid i pulszon snarare än distans och tempo. Det fungerade för mig. Antar att vi ses i spåret snart.

    SvaraRadera
  2. Dagens tips:
    AIDS-Loppet som är den 22 maj på Gärdet, Stockholm. Det kostar 150kr att delta och avgiften går oavkortat till UNICEF.

    Förutom loppen i sig är det lite folkfestkänsla med uppträdanden och mingel. Man kan springa 5 km eller 10 km.
    Spana in mer på http://www.aidsloppet.se

    mvh
    Susanna

    SvaraRadera
  3. De leder säkert antalet springkilometer nu i april, själv räknar jag i meter nämligen.

    Hoppas eländes eländena går bort, och kan göra annat än att ha återkommande flunsor och annat.

    SvaraRadera
  4. Nu börjar det bli dags för en uppdatering av RR40:s löparliv.

    /Gamla kollegorna

    SvaraRadera
  5. Hallå där!
    Nu har jag börjat följa den här bloggen eftersom min pojkvän har tipsat om den. Du är lite hans nya idol ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej BFM! Löpningen har tyvärr lämnat en hel del övrigt att önska på sista tiden. Viljan är det dock inget större fel på. När jag varit frisk har jag tränat flitigt och det kommer jag att göra även när jag tillfrisknar denna gång.

    @Anonym: Det var riktigt roligt att höra att jag fortfarande har en och annan läsare. Att jag dessutom var någons idol var mer än jag någonsin vågat tro:-). Lovar kortare tid mellan inläggen framöver.

    SvaraRadera